mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon ve derse giriş | |
2 | L. van Beethoven, F. Schubert- F. Mendelssohn | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man |
3 | Romantik Dönem F. Chopin | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin |
4 | Romantik Dönem F. Chopin | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin |
5 | Romantik Dönem R. Schumann | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann |
6 | Romantik Dönem J. Brahms | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary,Kalbeck Max Johannes Brahms; Frisch W., Brahms and His World Ed., Bottstein L, The Compleat Brahms |
7 | Ulusçu Besteciler M. Glinka, B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Smetana, Dvorak, Grieg works recordings |
8 | Ulusçu Besteciler M. Glinka, B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch |
9 | Rus Romantikleri | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov, Schostakovitch |
10 | İzlenimcilik | Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Debussy, Ravel Recordings |
11 | Midterm | |
12 | Mizah ve Müzik | Personal Archive&Records |
13 | Türk Bestecileri | Sadie, Stanley Grove Dictionary of Music and Musicians, Vol IV, 452-454 Apel, Willie Harvard Music Dictionary, 535p Peter H. Hansen, An Introduction to Twentieth Century Music |
14 | Öğrenci Sunumu/ Student’s Presentation | |
15 | Öğrenci Sunumu/ Student’s Presentation | |
16 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı | Powerpoint Sunumları, kişisel arşivler, ses kayıtları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stanley Sadie, Grove Dictionary of Music and Musicians Willie Apel, Harvard Music Dictionary Brahms and His World Ed. W. Frisch, Princeton University Press, 1990, Bottstein L, The Compleat Brahms, Todd. L. Mendelssohn Newbould B, Schubert: The Music and The Man, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann İlyasoglu Evin 71 Turkish Composers Personal Archive&Recordings |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 8 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 12 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 17 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 16 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 3 | |
Toplam | 165 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | |||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | |||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | |||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | |||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | |||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | |||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | |||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | |||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | |||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest